Razgovor o...

Prof. dr Miomir Jović, upravnik Klinike za anesteziju i intenzivno lečenje Instituta za kardiovaskularne bolesti Dedinje, jedno je od najvećih imena u kardioanesteziji na našim prostorima. Svedok je i poznavlac izuzetnog napretka ansteziologije tokom prethodnih nekoliko decenija. U razgovoru sa njim, otkrivamo put koji je kardioanestezija prešla i kuda stremi moderna anesteziologija.

Kod postavljanja dijagnoze plućne tromboembolije, široko medicinsko znanje je često neophodno. Zbog prisustva raznih komorbiditeta veoma je važno poznavanje različitih patofizioloških procesa, a dijagnostika i lečenje mora biti multidisciplinarno, navodi prof. dr Slobodan Obradović, vodeći ekspert za plućnu tromboemboliju.

Moždani udar koji je u vezi sa postojanjem otvora između pretkomora srca ima vrlo visoku incidencu. U novije vreme, zaživele su tehnike perkutanog ili minimalnoinvazivnog zatvaranja ovog otvora i, samim tim, prevencije nastanka moždanog udara. Prof. dr Ilija Srdanović i asist. dr Mila Kovačević objašnjavaju koji je značaj ove metode i ko su bolesnici kod kojih se ovaj vid terapije može primeniti.

Akutni moždani udar spada u grupu najčešćih kardiovaskularnih bolesti. Iako se o uzrocima nastanka ove bolesti puno zna, čini se da su mere prevencije kao i rane dijagnostike nedovoljno zastupljene. U razgovoru sa asistentom dr Nemanjom Popovićem otkrivamo šta je moždani udar, kako se dijagnostikuje i kako se leči.

Bolest karotidnih arterija zauzima dominantno mesto u modernoj vaskularnoj hirurgiji. Posledice neprepoznate i nelečene bolesti karotidnih arterija mogu biti katastrofalne – akutni moždani udar (šlog) pa i smrtni ishod. O značaju ovog kliničkog entiteta razgovaramo sa prof. dr Vladanom Popovićem, vaskularnim hirurgom.